1. Cum aduci experiența ta de peste 20 de ani în vânzări, în beneficiul clienților Bizkuit?

Consider că nu poți face afaceri de niciun fel dacă nu ai experiență, cât de puțină, în vânzări. De-a lungul anilor am avut ocazii diverse să mă intersectez cu oameni din domeniul afacerilor care, din nefericire, nu vânduseră nimic, nici măcăr o dată în viața lor, și nu înțelegeau care sunt mecanismele reale ale unei vânzări, care este psihologia clientului și prin ce stări emoționale urmează să treci până obții un “deal”.

Anii petrecuți în diferite companii din industrii variate mi-au arătat ce au în comun clienții, cum să ajung la ei și cum să le aflu nevoile, dorințele și așteptările. Toată această experiență, acumulată în timp, este folosită acum în interesul clienților noștri, ajutându-ne în stabilirea celor mai potrivite strategii de business și de promovare, care să genereze rezultate mai bune, cu investiții optimizate.

„La fiecare vânzare pe care o pierzi din cauză că ești prea entuziast, vei pierde o sută pentru ca nu ești destul de entuziast.” spunea Zig Ziglar. Astfel de lucruri se învață în practică cel mai bine, nu doar din cursuri și teorie, ci din viață reală, trăită și simțită pe pielea ta. Să zicem că, foarte pe scurt, cam acesta ar fi aportul exeprienței acumulate în acești 20 de ani.

marius-lupu-marketing-online

2. Ce înseamnă marketingul pentru un business? Și de ce ai ales să te orientezi preponderent spre marketing online?

În accepțiunea generală, marketingul reprezintă “știința și arta de a convinge clienții să cumpere”. Mi-a plăcut și o nondefiniție, dacă îi pot spune așa, a marketingului, pe care am găsit-o la un moment dat: “Simplu, dacă nu facilitează “vânzarea” unui produs, atunci nu este marketing.”

Concret, marketingul este responsabil cu simplificarea și ajustarea procesului de vânzare a unui produs sau serviciu prin anticiparea, identificarea și satisfacerea cerințelor clienților, într-un mod profitabil.

De când a apărut Internetul și pe măsura amplorii pe care a luat-o mediul online, am devenit din ce în ce mai fascinat de instrumentele pe care le poți folosi ca să targetezi anumite grupuri țintă, astfel încât să simți că fiecare ban investit este ca un bumerang trimis în piață să se întoarcă cu rezultate. Marketingul online este mai controlabil ca și rezultate față de fratele lui mai mare, marketingul offline. Cred că este un motiv întemeiat pentru care să aleg această direcție de promovare a afacerilor clienților noștri, tocmai pentru posibilitatea de a corela mereu investiția cu rezultatele obținute, căutând metode de optimizare continuă a acestui raport.

“Dacă toți banii mei ar fi 20 de dolari, de 2 dolari aș cumpăra creioane și de 18 dolari aș face publicitate la ele”. Nu am spus-o eu, ci un mare om de afaceri, Henry Ford. Cred că merită să-l credem pe cuvânt.

 3. De peste 20 de ani, viața ta a fost legată de domeniul vast al afacerilor. În vânzări, management sau pe parte de promovare, ca angajat sau antreprenor, ai fost mereu în linia întâi. Ce reprezintă acum pentru tine această lume?

Pentru Peter Drucker, „afacerile au doar doua functii: marketing si inovatie.” Eu aș mai adăuga și vânzări.

În prezent, lumea afacerilor face parte din viața mea la fel ca și familia, oră de oră, zi de zi, an de an. Toate businessurile pe care le avem în prezent sunt create de mine și soția mea, motiv pentru care în fiecare dintre ele mă simt ca acasă. Și toate aceste branduri se reunesc, formând un întreg armonios, în care fiecare ne știm rolul, dar și responsabilitățile. Exact ca-n familie 🙂

echipa bizkuit

4. Ce vrei să oferi ca noutate clienților voștri prin abordarea pe care o aveți față de consolidarea, dezvoltarea și promovarea mediului de afaceri?

“Ești înconjurat de soluții simple, evidente, care te pot ajuta să îți majorezi venitul, puterea, influența și succesul. Problema e că tu nu le vezi.” – Jay Abraham.

Claritate vrem să aducem în zona antreprenoriatului, mai ales în cazul start-upurilor fără experiență, dar nu numai. Transparență în gândire și operațiuni. Strategie și planificare a fiecărui pas, cu evaluarea permanentă a rezultatelor și riscurilor, pentru a estima necesitatea, dar și impactul fiecărei decizii.

Cu alte cuvinte, vrem să aducem într-un domeniu complex și atât de vast o abordare pragmatică, limpede și pe înțelesul tuturor, abordare care va fi atât în folosul clienților, pentru care antreprenoriatul și provocările lui nu vor mai fi o zonă crepusculară, înfricoșătoare și ambiguă, dar și în folosul nostru, pentru o mai bună comunicare cu clienții și, implicit, pentru creșterea în timp a unei relații bazate pe încredere și respect reciproc.

marius-lupu-marketing-online

5. Ce le recomanzi unor antreprenori aflați la început de drum?

„Să deschizi un magazin este ușor, să îl păstrezi deschis este o artă.” Am găsit acest citat anonim, foarte valoros ca atenționare pentru orice antreprenor, dar mai ales pentru cei aflați la început de drum.
Nu le pot recomanda decât să facă totul pentru a deveni adevărați artiști în lumea afacerilor, indiferent de efortul pe care îl vor depune pe acest drum. Atunci când rezultatele obținute se ridică la nivel de artă, și un business, la fel ca și o pictură sau o partitură muzicală celebre, va ieși din anonimat, aducându-și aportul lui în schimbarea societății, dăruind oamenilor din ceea ce este.

6. Și acum o întrebare de final. De ce Bizkuit? Cum ai ajuns la acest nume și care-i legătura lui cu afacerile?

“Biscuitul” este un produs alimentar obținut prin coacerea unui aluat sau un produs ceramic, o faianță fără glazură, arsă la o temperatură înaltă. Cam așa sună definițiile acestui cuvânt polisemantic.
Bizkuit, însă, este mai mult decât un simplu produs destinat mediului de afaceri. Bizkuit este un adevărat instrument creat pentru cei care-și doresc performanță și rezultate, cu cât mai puține evenimente neplăcute prin care să învețe ce înseamnă un business, ce riscuri implică, care sunt direcțiile și ritmul de dezvoltare etc.

Simbolul “biscuitului” alimentar sau ceramic reprezintă, la nivel de sugestie, amestecul de mai multe ingrediente aflate în stadiul de pulbere de făină sau argilă, lipsite de formă, consistență sau rezistență a ansamblului, care, în urma unor procese chimice și termice devin produse de sine stătătoare, cu rol practic și importanță pentru societate. Cu alte cuvinte, aceasta este metafora procesului prin care ia naștere un brand și se dezvoltă o afacere.

 

marius-lupu-kibrit-marketing-online