Găsirea celui mai potrivit nume pentru business-ul tău are un rol esențial asupra succesului acestuia. Alegerea unei denumiri mai puțin inspirate poate face mai mult rău, decât bine, determinând chiar și unele probleme legale, atunci când numele respectiv aparține deja unei alte firme, sau poate să fie un impediment în promovarea ulterioară a produselor și serviciilor existente.

lista

În acest sens, venim cu o serie de recomandări care vă vor ajuta în demersul găsirii celei mai potrivite identități, pentru afacerea voastră.

1. Dacă nu vreți ca potențialii clienți să se încurce atunci când tastează pe Google numele brandului vostru, soluția este evitarea denumirilor greu de scris, preluate din limbi străine, cu ortografie complicată sau foarte diferită față de pronunția cuvântului. Uneori, însă, tocmai această particularitate a numelui i-ar putea oferi notorietate, cu condiția ca alegerea să fie una inspirată și cu o promovare pe măsură.
2. Nu alegeți nume care v-ar putea îngreuna dezvoltarea afacerii voastre. Spre exemplu, denumiri de genul “Rochii Iași” pot limita brandul la un singur oraș.
3. Numele ales ar putea fi o sugestie a domeniului de activitate pe care îl desfășurați (caz în care, este ușor de reținut, previzibil cumva pentru clienți) sau, din contră, un cuvânt abstract, total neașteptat pentru businessul pe care-l aveți (în situația asta, numele fiind greu de uitat, tocmai pentru că nu este intuitiv și nici uzual). De exemplu, depozituldetonere.ro sau kibrit.ro.
4. Asigurați-vă că denumirea aleasă se aude bine și când este pronunțată, nu doar când este scrisă. Deși unele cuvinte arată foarte bine în scris, este posibil ca în unele situații, pronunțate cu voce tare, să se audă îngrozitor.
5. În calitate de proprietari ai afacerii, de foarte multe ori veți fi asociați cu întreaga ei entitate – domeniu de activitate, nume, logo, aspectul ei exterior, cu alte cuvinte imaginea businessului, așa cum este perceput de cei din exterior. Tocmai de aceea, este important ca toate aceste elemente, menționate anterior, să fie în acord cu cine sunteți voi, să vă simțiți reprezentați de ele cu onoare.

6. Acordați-vă suficient timp de gândire, încă de la început, pentru a fi siguri și împăcați cu alegerea făcută.
7. Pentru a vă convinge că denumirea afacerii voastre nu va fi nici prea plictisitoare, dar nici prea extravagantă, se recomandă solicitarea feedback-ului de la categorii diferite de persoane (membrii familiei, cunoscuți, prieteni, angajați, colegi, persoane complet străine etc.).
8. Nu uitați să faceți verificări la Registrul Comerțului, în ceea ce privește disponibilitatea numelui pentru înființarea persoanei juridice aferente brandului dorit, și la OSIM, pentru a vă putea asigura de liniștita utilizare a numelui.
9. Pentru website, alegeți un domeniu de tipul .ro, dacă știți că businessul vostru se va desfășura doar pe teritoriul Românie, sau .com, dacă plănuiți să vă dezvoltați și în afara granițelor țării.

oameni care isi strang mana

Ce avantaje veți avea alegând un nume potrivit?

1. Brandul vostru va fi identificat rapid și ușor de către consumatori sau potențiali clienți.
2. Vă va ajuta în promovarea imaginii businessului. Un nume potrivit pentru orice afacere înseamnă o strategie de marketing în sine.
3. Foarte mulți dintre noi avem tendința de a alege să testăm un produs sau un serviciu, doar pentru că acesta are un aspect atrăgător și un nume care sună bine, fiind ușor de reținut.

După ce v-am prezentat toate aceste recomandări, suntem curioși să aflăm cum v-ați ales voi denumirea afacerii sau cum veți proceda în ceea ce privește numele viitorului vostru business. Nu ezitați să ne contactați pentru orice întrebări suplimentare, nelămuriri sau, de ce nu, idei de nume și logouri. Consilierii noștrii în afaceri, împreună cu echipa de marketing Kibrit, vă vor ajuta să faceți cea mai potrivită alegere pentru binele brandului vostru și dezvoltarea acestuia, pentru a câștiga vizibilitate și cât mai mulți clienți noi, interesați de produsele sau serviciile pe care le prestați.